pauliproductie submenu
homeVoorpagina
overMijSymboolOver Pauli-Producties
joomlaSymboolJoomla!
wakandaSymboolWakanda
grafischSymboolGrafische producties
SeoSymboolTekst en vindbaarheid
Webteksten
Bij het schrijven van een webtekst zijn er veel factoren waar je rekening mee moet houden:
Bezoekers beslissen in een paar oogopslagen of een website interessant voor hen is.
Daarom moet de tekst goed aansluiten op het doel van de website: de bezoeker verleiden tot een aankoop, informatie bieden, contact zoeken, etc. Ook moet duidelijk zijn wie de doelgroep is, zodat de tekst de juiste mensen aanspreekt.

In een website is de tekstruimte veelal beperkt. Daarom wordt gewerkt met een duidelijke structuur, korte tekstfragmenten, tussenkoppen en witregels.

Daarnaast heb je ook te maken met zoekmachines. Hoe beter een webtekst aansluit op een bepaalde zoekopdracht, des te hoger komt de website in de resultatenlijst. Het is daarom aan te raden om kernwoorden te kiezen die interessant zijn voor jouw doelgroep. Bijvoorbeeld zoektermen die voor sites als de jouwe vaak gebruikt worden. Rondom die kernwoorden kan dan de tekst worden opgebouwd. Deze kernwoorden, of synoniemen hiervoor, komen terug in de titel, metatekst, koppen en in de content.